LA CONVIVENCIALIDAD
Gaur Illichen hirugarren kapituluari buruz hitz egin dugu klasean eta galdera sorta bat erantzun dugu denon artean. Oso ideia onak atera dira eta Illichek proposatzen zituen deseskolarizazioaren ideiaz mintzatu gara (alde onak eta txarrak, alde gauden edo ez, etab.). Klasearen bukaeran, gure taldeak, Spice Girls-ek, irakaslearekin hitz egin du biharko performance prestatzeko ebaluazio bat eginez.
Hona hemen klasean egindako galderak eta erantzunak:
![Resultado de imagen de la convivencialidad ivan illich](https://lh3.googleusercontent.com/blogger_img_proxy/AEn0k_uJ-ecwSbUKvFY3SVJOckq1Co07YPHGl8VfJh2eGhaDyuBqTb9OHmv7ldxSQ_9GhLMDuSTYVudHMdBn3gnZD8FKkZ1yiuiM2bBSwAz6SQ=s0-d)
Hona hemen klasean egindako galderak eta erantzunak:
1. Zer esaten du
Illichek aurrerapen teknologikoen inguruan, hauek mila bat gainditzen dutenean?
Zein da honen ondorioa eskolei dagokienez?
Teknologia ez da aurrera pausuaren sinonimoa
(“terminan produciendo lo contrario a lo que se proponían”). Medikuntzak
gaixotasunak zabaltzen ditu (“se vuelve contra sus propios fines”), automobilak
inmobiliztzen dizkigute, hezkuntzak desberdintasunak eta ezjakintasunak, etab.
2. Nahiz eta teknologien
hedakuntzaren ondorioak kaltegarri nabariak izan, zergatik sustatzen da? Honen
adibideren jarriko zenuke hezkuntzaren arloan?
Interes ekonomiko batengatik sustatzen dira:
izkututako motibazio bat da. Adibidez, AHT, ritualak eta mitoak, Illichen
arabera. Arbel digitalak, adibidez, arazo asko sortzen ditu.
3. Eskolaren izaera
“kontraproduktiboa” ikusita, hezkuntza instituzioak ez du ziurtatzen
ezagutzaren zabalkuntza ezta berdintasunaren sustapena ere. Zein izango
litzateke bere benetako zentzua? Zein da honek bidaltzen dituen oinarrizko bi
mezu?
Benetako zentzua ezkututako kurrikulumak ematen du:
desikasi behar da eta gure kabuz ikas dezakeguna ikasi.
4.
Zein da eskolaren papera baloreen
instituzionalizazioan?
Eskola ikasi dezakegun instituzio bakarra da. Ezkututako
kurrikuluma: el alumno debe desaprender a aprenderlo todo de la cotidialidad…
Ezagutza anotatua eta inkuantifikableak dira baloreak zenbatzen direnak. Bi
mezu zabaltzen ditu: kontsumismoa eta gizarte zatiketa.
5. Eskolaren
funtzionamendu sinbolikoa ekonomia garaikidearen isla al da?
Ezagutza akotatua eta inkuantifikableak diren baloreak
zenbatu. Desirak beharrak sortzen ditu.
6. Illichen aburuz, zein
da kapitalismoaren “mantra” aurrerapenaren harira? Zein ari da sortzen aurrerapen
teknologikoak?
Etengabe kontsumitzeko prestatzen gaituzte eskoletan:
kontsumismoak poztasuna sortarazten digularen ideia. Poztasuna sortzen da kapitalismoaren bitartez (“creer
que lo nuevo siempre es mejor”).
7. Teknologien izaera
sakratuaren adierazpen nagusia, Illichek aipatzen duen “teknologien aginduan”
(“imperativo tecnológico”) izango luke bere oinarri diskurtsiboa. Zertan datza
kontzeptu hau? Nola lotuko zenuke gizartearen deskolarizazioaren
aldarrikapenarekin?
Teknologikoki zerbait
egin badaiteke, egingo da, giza-kostuak inporta gabe (“Si algo es técnicamente
posible se puede hacer”).
Comentarios
Publicar un comentario